Monday, February 6, 2012

”ဒီမုိကရက္တစ္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုအတြင္း မီဒီယာဖြံ႕ျဖဳိးတက္မႈ” အလုပ္ရုံ ေဆြးေႏြးပဲ က်င္းပျပီးစီး




ဦးတင့္ေဆြ စာတမ္းဖတ္ၾကားေနစဥ္
ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေပႏွင့္ စာနယ္ဇင္း အဖြဲ႔ႏွင့္ စင္ကာပူ အေျခစိုက္ အာရွမီဒီယာ သတင္း အခ်က္အလက္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဗဟို အဖြဲ႔တို႔ ပူးေပါင္း စီစဥ္သည့္ ဒီမိုကရက္ တစ္ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခု အတြင္း မီဒီယာ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဇန္နဝါရီ ၃ဝ ရက္ နံနက္ ၉ နာရီက ရန္ကုန္ျမိဳ႔ အင္းလ်ားကန္ ဟိုတယ္တြင္ က်င္းပ သည္။

အဆိုပါ အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ၾကီးဌာနမွ
တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ ပညာရွင္မ်ား၊ ျပည္တြင္းမွ ပညာရွင္ မ်ား၊ စာေပ စိစစ္ႏွင့္ မွတ္ပုံတင္ဌာနမွ တာဝန္ရွိ သူမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာမ်ား တက္ေရာက္ၾကသည္။

ေဆြးေႏြးပြဲ ပထမေန႔ ပထမ ပိုင္းတြင္ Media related Laws Responding to the Internet Age ေခါင္းစဥ္ေအာက္ဝယ္ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွားႏွင့္ ထိုင္းမွ ပညာ ရွင္မ်ား က စာတမ္းမ်ား ဖတ္ၾကား တင္ျပၾကျပီးေနာက္ စာေပစိစစ္ႏွင့္ မွတ္ပုံတင္ ဌာန ဒုတိယၫႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္ေဆြကလည္း “Current Policy on Drafting Media Law” အမည္ရွိ စာတမ္းကို ဖတ္ၾကား တင္ျပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မီဒီယာ ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား ေခတ္ အဆက္ဆက္ ေျပာင္းလဲလာပုံ တို႔ကို တင္ျပေဆြးေႏြးျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုစာတမ္းဝယ္ ယခု မူၾကမ္း ေရးဆြဲထားေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ မီဒီယာ ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထည့္သြင္းတင္ျပခဲ့သည္။ ယခု စီစဥ္ေနၾကသည့္ မီဒီယာ ဥပေဒမွာ ပုံႏွိပ္ မီဒီယာ မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ျပီး ယင္းဥပေဒ ၾကမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ုံးသို႔ တင္ျပထားေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ဆက္လက္ တင္ျပ၍ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင့္ေဆြက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မီဒီယာ ဥပေဒ ၾကမ္းတြင္ အခန္း(၁ဝ) ခန္းပါရွိရာ-
အခန္း(၁) အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား
အခန္း(၂) စာေရးသူမ်ားႏွင့္ စာနယ္ဇင္းဆရာ မ်ားအတြက္ ရပိုင္ခြင့္မ်ား၊ တာဝန္မ်ားႏွင့္ က်င့္ဝတ္မ်ား၊ အခန္း(၃) စာအုပ္ စာနယ္ဇင္း ထုတ္ေဝျခင္း ဆိုင္ရာ လိုက္နာရ မည့္ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ အခန္း(၄) စာေပ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ က်င့္ဝတ္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး အတြက္ စာနယ္ဇင္း ေကာ္မတီ၊ အခန္း(၅) ပံုႏွိပ္၊ ထုတ္ေဝ ၊ ျဖန္႔ခ်ိသူမ်ား မွတ္ပုံ တင္ျခင္း၊ အခန္း(၆) သတင္းစာမ်ား၊ စာနယ္ဇင္းမ်ား၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ထုတ္ေဝျခင္း၊ အခန္း(၇) ယခု ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ ဆန္႔ က်င္ ကြဲလြဲျခင္းမ်ား၊ အခန္း(၈) ျပည္တြင္းျပည္ပ ထုတ္ေဝ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း၊ အခန္း(၉) ျပစ္ဒဏ္မ်ား၊ အခန္း(၁ဝ) အေထြေထြ ျပ႒ာန္းခ်က္ မ်ားဟူ၍ အၾကမ္းဖ်င္း ပါရွိေၾကာင္း သိရ သည္။

”စာေပ စိစစ္ေရးက တာဝန္ရွိသူေတြ ဆိုတာဟာလည္း လူသားေတြ ပါပဲ။ သူတို႔မွာလည္း လူ႔ခံစားမႈနဲ႔ လူ႔က်င့္ဝတ္ ဆိုင္ရာ အျမင္ေတြ ရွိတာပါပဲ။ သူတို႔လည္း လြတ္လပ္ မႈနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚ ေျပာဆုိမႈေတြကို ျမတ္ႏိုးတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ တာဝန္ယူ ရတာက တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ ေအာက္မွာေလ။ ဒီေတာ့ ကာ ေဘးခ်ိတ္သင့္တာေတြ ကို ေဘးခ်ိတ္ထားၿပီး လုပ္ရေလ ေတာ့ကာ လူဆိုးေတြ လိုျဖစ္လာ ေတာ့တာပါပဲ။

အဲဒီ အေျခအေနေတြေအာက္မွာ ဘယ္ဟာကမွားျပီး ဘယ္ဟာက မွန္တယ္ ဆိုတာ ဘယ္သူမွမေျပာ ႏိုင္ဘူး။ အခု ေဆြးေႏြးပြဲမွာလို မေျပာရဲၾကဘူး”ဟု ဦးတင့္ေဆြ၏ စာတမ္း တြင္ ပါရွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ေခတ္မ်ားက စာေပစိစစ္ေရး ဝန္ထမ္း ဘဝမ်ားကို ျပန္လည္ ရည္ညႊန္း တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံမွ အိုင္ဝန္ အာဝါလူဒင္က Laws, Ethics and Media Freedom in Indonesia after Reformation ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ စာတမ္းဖတ္ ၾကား တင္ျပရာတြင္ ေခတ္ေျပာင္းျပီး ကာလ အင္ဒိုနီးရွား ႏိုင္ငံ၏ မီဒီယာ ဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မႈမ်ား၊ မီဒီယာ ဥပေဒပါ အခ်က္အလက္ မ်ားကို ျပည့္စုံစြာ ရွင္းလင္း တင္ျပသြား သည္။
”အင္ဒိုနီးရွား ပုံႏွိပ္ဥပေဒ အမွတ္ ၄ဝ။ ၁၉၉၉ ဟာ တစ္မူထူးပါတယ္။ ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲခ်ိန္မွာ ျပည္သူ ေတြဟာ အဲဒီ ဥပေဒအသစ္ဟာ ဘယ္လို ျဖစ္သင့္တယ္ ဘာေတြ ပါ သင့္တယ္ ဆိုတာေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူတို႔ရဲ႔ အျမင္ေတြ၊ အေတြးအႀကံ ေတြကို ေျပာခြင့္ တင္ျပခြင့္ ရခဲ့တယ္”ဟု အာဝါလူဒင္က ေျပာပါ သည္။

အလုပ္႐ုံ ေဆြးေႏြးပြဲ ပထမေန႔ဝယ္ စာတမ္းရွင္ ၁၁ ဦး စာတမ္းမ်ား ဖတ္ၾကား တင္ျပၾကရာဝယ္ ျမန္မာ စာတမ္းရွင္မ်ားမွာ ဦးတင့္ေဆြ၊ ဦးသန္းလြင္ထြန္း (ဗီြအိုေအ ျမန္ မာ ပိုင္း ဌာနမွဴး) ႏွင့္ ဦးေဇယ်သူ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲ ဒုတိယေန႔ တြင္ မီဒီယာ ဥပေဒကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြး အႀကံျပဳၾကသည္။ ၄င္းေနာက္ Capacity Development (စြမ္းရည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုး တက္ေရး) အတြက္ သတင္းစာ သင္တန္းေက်ာင္း တည္ေထာင္ ဖြင့္လွစ္ေရးကို အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးၾကၿပီး၊ သင္တန္းေက်ာင္း ျဖစ္ေျမာက္ေရး ယာယီ ေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္း ကာ အလုပ္႐ံု ေဆြးေႏြးပြဲကို ဇန္နဝါရီ (၃၁) ညေနပိုင္းတြင္႐ုပ္သိမ္း ခဲ့သည္။
PN-002
                                                           
                                                           Myanmar Express မွကူးယူ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္........

No comments:

Post a Comment